4 tipy pro efektivní retargeting

  • Rubriky příspěvkuPPC reklama
  • Příspěvek byl publikován27. 7. 2020
  • Autor příspěvku
  • Čas na čtení:3 minuty čtení

Přinášíme několik drobných tipů, jak s minimálním úsilím udělat Vaši retargetingovou kampaň efektivnější.

Správná velikost publika (“pixel pool”)

Nesnažte se oslovit retargetingem co největší skupinu lidí. Cílem  je získat velmi kvalitní skupinu zákazníků (pixel pool), kterým svůj retargeting chcete ukazovat. Pokud budete chtít ukázat reklamu každému, přestává být Vaše reklama efektivní. Nechcete oslovovat rozsáhlou databázi zákazníků, kteří si nic nekoupí 😊.

Lepší je začít s velmi malou skupinou zákazníků, u kterých je pravděpodobnost nákupu největší. Pro začátek stačí umístit pixel do nákupního košíku a vyloučit ty, kteří viděli „thank you“ stránku (a tedy nakoupili). Zbyde Vám skupina těch, kteří téměř nakoupili, ale nakonec svůj úmysl nedokončili.

Neděste svého zákazníka a buďte decentní

Nebuďte s retargetingovou reklamou příliš agresivní. Nemusíte zákazníkovi opakovat „Viděl jsem, že jsi byl včera na mé stránce“.  On to moc dobře ví.  Místo toho využijte volný prostor pro prezentaci benefitů Vašeho produktu. Samozřejmě toho, který si zákazník prohlížel právě včera.

Nepřehánějte to s frekvencí reklamy

Správná míra je klíčem k úspěchu. Pokud zákazník opustí Vaši stránku a vzápětí kdekoliv, kam zabrousí, uvidí pět dalších reklam na Váš produkt, vnímá reklamu jako příliš vlezlou. Taky to tak trochu zavání zoufalstvím.

To samé platí i pro dobu, po kterou se retargeting zobrazuje. Přestože Váš pixel sleduje zákazníky 540 dnů zpětně, neznamená to, že byste tak dlouho měli zobrazovat svou reklamu. Je prokázáno, že po 30 dnech výrazně klesá návratnost prostředků, investovaných do retargetingu.

Optimální nastavení frekvence?

Obecně by mělo stačit, nastavit frekvenci na 3 zobrazení denně po dobu 30 dnů. Samozřejmě můžete nastavení upravit podle svých potřeb, ale jako výchozí by tento model měl dostačovat.

Pokud však po 30 dnech se zobrazením 3x / den stále nedochází k nákupu, je čas na změnu reklamní sady. Neznamená to, že byste měli retargeting zcela ukončit, ale měli byste prezentovat úplně jinou reklamu než v předchozích 30 dnech. Třeba změnit vizuál.

Pokud se dokážete vyvarovat těchto základních chyb, budete na tom lépe, než velká část Vašich konkurentů.