Jednou z klíčových věcí Vaší prezentace v on-line světě je to, zda a jak se odkaz na Váš web zobrazuje, když Vaši potenciální zákazníci vyhledávají na internetu nabídku produktu nebo služby, které poskytujete. Případně může jít také o odpovědi na otázky, které je v souvislosti s produktem nebo službou zajímají. Jedním z nástrojů, jak dosáhnout při vyhledávání co nejlepší pozice, je tzv. SEO (Search Engine Optimalization, neboli optimalizace pro vyhledávání). Je však velmi důležité, aby Vaše webová stránka byla optimalizována správným způsobem.
Vyhledávání prostřednictvím Google dnes představuje téměř 90 % světového vyhledávání na desktop zařízeních. V ČR je podíl jen o něco nižší – cca 80 %. Zbylých dvacet procent hledání probíhá ve vyhledávací síti Seznam. Pokud chcete jít přímo ke kořeni věci, doporučujeme nejprve prostudovat Google a jejich vlastního průvodce optimalizací vyhledávání Google Search Console –Začínáme s optimalizací pro vyhledávače (SEO)
Google algoritmus neustále skenuje prostředí internetových sítí, kontroluje jednotlivé webové stránky, hodnotí je podle množství měřených kritérií a kategorizuje je.
Aby mohl vyhledávač dodat uživatelům co nejpřesnější výsledky, dvěma nejzákladnějšími sledovanými kritérii jsou:
posouzení, zda obsah zobrazovaný na webové stránce odpovídá zadanému vyhledávacímu dotazu. Algoritmus hodnotí tuto shodu podle mnoha různých kritérií – například téma nebo využití tzv. klíčových slov. Vylepšování shody podle kritéria relevantnosti říkáme „on-page SEO“.
Autorita webové stránky je měřena podle její popularity v rámci internetu. Google algoritmus je nastaven tak, že čím populárnější stránka nebo jiný zdroj jsou, tím více je její obsah považován za užitečný pro uživatele a čtenáře.
A jak se stane stránka populární? Stránka je takto hodnocena, pokud na ni odkazují i jiné stránky.
Pokud například deset jiných webových stránek odkazuje na váš web, pak váš web bude populárnější než ten, na který odkazují pouze tři jiné stránky. Vylepšení kritéria autority pak nazýváme „off-page SEO“.
Pokud chcete obsah svého webu vylepšit z hlediska SEO, je třeba dodržet několik základních požadavků:
– souvisí s tím, jak se vaše stránka prezentuje. Obsah je třeba pravidelně kontrolovat a aktualizovat. V textech používejte co nejvíce výrazy, které lidé nejčastěji používají při vyhledávání Vašeho produktu nebo služby
– souvisí s tím, jak se vaše stránka prezentuje. Obsah je třeba pravidelně kontrolovat a aktualizovat. V textech používejte co nejvíce výrazy, které lidé nejčastěji používají při vyhledávání vašeho produktu nebo služby
Google nemá rád pravopisné chyby, překlepy a nefunkční odkazy (tzv. broken links). Tyto chyby mohou pořadí vašeho webu při vyhledávání ovlivnit více, než byste možná čekali.
Nepoužívejte místo nadpisů obrázky. Zkontrolujte také, že popisné značky (tagy) u obrázků a videí jsou, pokud možno co nejpřesnější.
Určitě se potkáte s řadou rad a fíglů, jak pozici vašeho webu trochu „vylepšit“ pomocí prostředků, které nejsou tak úplně v souladu se SEO pravidly. Buďte si jistí, že pokud se budete snažit o vylepšení pomocí klíčových slov nebo odkazů, umístěných tak, že nejsou viditelné pro zákazníky, ale snadno rozpoznatelné pro vyhledávače, algoritmy to dnes dokážou rozeznat. Trest v podobě snížení vaší pozice ve vyhledávání vás rozhodně nemine.
Pokud je váš web postavený tak, že usnadňuje orientaci a pomáhá rychle najít to, co potřebujete, Google ho bude pravděpodobně milovat 😊. Zkontrolujte, že odkazy na podstránky jsou logicky pojmenované. Minimalizujte doplňky, jako např. automatické přehrávání videa nebo samo vyskakující okna, požadující mailové adresy atd. Vaše webová stránka by se také měla nahrávat dostatečně rychle.
Velká většina vyhledávání dnes probíhá z mobilních zařízení, a nikoliv z desktopů. Weby, které se tomuto trendu přizpůsobily, jsou z hlediska vyhledávání odměněny vyšší pozicí v porovnání s těmi weby, které dnešní nadvládu mobilů nerespektují.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Tento soubor cookie slouží k uložení souhlasu uživatele se soubory cookie v kategorii "Analytika". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s GDPR, aby zaznamenal souhlas uživatele se soubory cookie v kategorii "Funkční". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Soubor cookie slouží k uložení souhlasu uživatele se soubory cookie v kategorii "Nezbytné". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Tento soubor cookie slouží k uložení souhlasu uživatele se soubory cookie v kategorii "Ostatní". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Tento soubor cookie slouží k uložení souhlasu uživatele se soubory cookie v kategorii "Výkon". |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí zásuvného modulu GDPR Cookie Consent a slouží k uložení informace, zda uživatel souhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |