Proč v online marketingu spolupracovat s agenturou

Při rozhovorech s klienty se často setkáváme s názorem, že najímat si na online marketing agenturu je zbytečné. Je to „jen takové klikání“, to si přece můžu dělat sám. 

Co vlastně znamená ONLINE MARKETING?

SEO, WEB, PPC, REMARKETING, E-shopy a jejich propagace, ANALÝZY, SOCIÁLNÍ SÍTĚ, TVORBA TEXTŮ (COPYWRITING) atd. To všechno jsou disciplíny, z nichž každá se stává samostatným oborem. Pokud nezaměstnáváte několik specialistů, brzy zjistíte, že jste mimo hru.  

Zkuste si jenom tak na chvilku sednout a vymyslet opravdu kvalitní text. Nebo příspěvek na Facebook. Natočte video na Instagram, připravte k němu zajímavý komentář a nastavte vše tak, aby se příspěvek zobrazil správně a v době, kterou sami potřebujete. Vymyslete několik set klíčových slov pro zobrazení Vašeho produktu nebo služby při vyhledávání.  Vylučte všechna ta, která zobrazení spouštět nemají. Pak už zbývá „jen maličkost“  nastavit kampaně správně v Google Ads, upravovat je a ladit tak, aby byly co nejefektivnější.  A samozřejmě také nastavit a sledovat  Google Analytics, abychom věděli, jak jsme na tom. A stále nejsme na konci. 

Zřejmě tedy brzy narazíte na několik limitů:

Kolik stojí Váš ČAS?

Co je primárně Vaším hlavním úkolem v podnikání? Potřebujete se věnovat běžnému chodu Vaší firmy. Řešit strategie, shánět a udržovat obchodní kontakty, ladit zákaznický servis, vývoj produktů nebo služeb…  a ještě marketing a propagace. A online marketing? Den má pouhých 24 hodin. Kolik vlastně stojí Váš čas?  Pokud alespoň některé z marketingových činností svěříte odborníkům ze specializované agentury, budete mít víc času na to ostatní. I když agentuře zaplatíte, získáte to nejcennější, co v podnikání máte: Ušetříte svůj vlastní čas!

Možná namítnete, že dnes již existují nástroje, které všechny činnosti automatizují a urychlují. To je pravda, ale…  

Máte na TO?

Online marketing vyžaduje práci s mnoha nástroji a aplikacemi a neustálé učení a implementace nových věcí. Málokterý software je úplně zadarmo. Pokud se chcete tímto oborem zabývat seriózně, zjistíte, že platíte tady a tamhle a toto. Konečný součet může nepříjemně překvapit. 

Pokud se specifickým online disciplínám nevěnujete soustavně, mnohem více peněz Vás může stát neznalost, chybné nastavení kampaně nebo špatná analýza získaných dat. A tady už rozhodně nejde o drobné. Kromě toho, situace se mění neustále a nepříjemné překvapení může být na stole během pár dní.

NĚCO NAVÍC:

Specialisté z agentury Vám mohou pomoci i v jiných aspektech.  Vzhledem k tomu, že nejsou do Vašeho byznysu úplně ponořeni a zachovávají si určitý odstup, mohou vidět věci, které Vy jako bezprostřední účastník vidět nemusíte . Mohou Vás upozornit na souvislosti, které Vás dosud možná ani nenapadly. A umějí k dané situaci navrhnout rovněž odpovídající řešení.

Pokud to nejsou jen „specialisté na klikání“, mohou Vám poradit také s návaznostmi do dalších oborů… prodej, logistika, finance / účetnictví, a samozřejmě i klasický off-line marketing.

Zvažte, zda spolupráce se specializovanou agenturou může být pro Vaše podnikání přínosem. Zkuste si odpovědět na otázku, jak vysoká je cena Vašeho času?  A zkuste nám třeba zavolat. Můžeme spolu probrat, jak Vám můžeme být užiteční.