Techniky a nástroje digitálního marketingu

Část 1.

V tomto článku na pokračování se seznamte se základními technikami a nástroji digitálního marketingu. V této části Vám představíme princip setrvačníku a jeho tři základní fáze-zaujetí, zapojení a uspokojení zákazníka. Následně jsou popsány marketingové nástroje a techniky, které se pro každou z uvedených fází používají.

Obsah článku:

  1. … a troška obecné teorie
  2. je čas pustit se do toho
  3. seznamte se se setrvačníkem
  4. ze zákazníka ambasadorem

...a troška obecné teorie

V předchozím článku 5 základních kroků, jak připravit online marketingovou strategii jsme popsali, co je třeba brát v úvahu při stanovení základní marketingové strategie. Nyní se podíváme trochu podrobněji na další kroky a vysvětlíme princip setrvačníku.

Takže máme strategii: Víte, co chcete dělat a proč. Víte, co chcete měřit a víte, jakého cíle chcete dosáhnout.

je čas pustit se do toho

Velikou výhodou digitálního marketingu je fakt, že jste schopni prakticky okamžitě sledovat reakce   na všechno, co uděláte. Jinými slovy, můžete velmi rychle zjistit, které marketingové aktivity (kampaně) Vám přinášejí nejvyšší ROI (Return of Investment) a které jsou tedy pro Vás nejefektivnější

Jednotlivé techniky si probereme postupně v následujících dílech. Nejprve se však podívejme blíže na celkový přehled. Následující model je v odborných článcích často nazýván jako setrvačník (flywheel) nebo setrvačníkový model:

Seznamte se se setrvačníkem

Setrvačník je jeden ze současných marketingových modelů, který zobrazuje síly, mající vliv na rozvoj Vašeho podnikání.  Model se zaměřuje na vylepšování uživatelské zkušenosti (user experience, UX) v každém kontaktním bodě, kde se Váš digitální marketing potkává se zákazníkem.

Model vylepšování uživatelské zkušenosti
Schéma fází digitálního marketingu podle modelu „Setrvačník“

Více o setrvačníku (Flywheel) se můžete dozvědět třeba tady.

Za zákazníka ambasadorem

Jde o to, zda zákazníka zaujmete, zaangažujete a uspokojíte tak, aby se stal promotérem a ambasadorem Vašeho brandu.

Myslete na to, že v dnešní době je důvěra na historicky nízké úrovni.  Lidé nemají k podnikům a firmám takovou důvěru, jako mívali kdysi. Pravdou však zůstává skutečnost, že lidé důvěřují těm, kteří se jim nějakým způsobem podobají – svým vrstevníkům, přátelům, spolupracovníkům, členům rodiny a partnerům.

Takže pokud přemýšlíte o digitálním marketingu, přemýšlejte hlavně o tom, jak ze zcela cizích lidí udělat podporovatele a advokáty Vašeho podnikání, Vašich produktů, Vašich služeb.

Tito lidé Vám přivedou další zákazníky, kteří budou roztáčet Váš setrvačník rychleji a rychleji. Toho docílíte tím, že svým zákazníkům poskytnete relevantní, užitečnou a skvělou uživatelskou zkušenost.