Techniky a nástroje digitálního marketingu – část 2

Obsah článku

Část 2

V předchozím článku (Techniky a nástroje digitálního marketingu – část 1) jsme se seznámili s marketingovým principem setrvačníku a jeho třemi základními segmenty: Zaujetí / Zapojení / Uspokojení

Model vylepšování uživatelské zkušenosti

Ke každému z těchto segmentů lze přiřadit několik technik, nástrojů a aktivit, jejichž využití nejlépe pomáhá naplnit Vaše potřeby v daném segmentu.

Zaujetí

Přitáhněte pozornost publika. Nevynucujte si ji. Zaujměte návštěvníky obsahem, který jim přinese užitek (nejčastěji informace, návod, řešení problému). Nezapomeňte odstranit případné existující bariéry, které by návštěvníkům mohly bránit v bližším zkoumání Vašeho webu.

Zájem publika získáte nejlépe následujícími způsoby:

  • Blog
  • Správné používání klíčových slov a práce s nimi všeobecně
  • SEO (optimalizace pro vyhledávače)
  • „On-page“ SEO audit
  • Publikace obsahu na sociálních sítích
  • Placená reklama ve vyhledávací síti (Paid search ads)
  • Placená reklama v obsahové síti (Display Advertising)

Zapojení

Budujte a formujte si dobré vztahy s Vašimi potenciálními budoucími zákazníky. 

Nezacházejte s nimi jako s pouhými „obchodními případy“. Umožněte jim zapojit se do komunikace s Vámi v době, která vyhovuje jim a způsobem, který oni preferují. Znamená to, nabídnout jim velký výběr možností, jak s Vámi online komunikovat.

Zapojení potenciálních zákazníků podpoříte nejlépe následujícími aktivitami: 

  • Tvorba obsahu, obsahový marketing
  • Uživatelská zkušenost
  • Email marketing
  • Nativní reklama (Native advertising) – materiál v online publikaci, který se podobá redakčnímu obsahu publikace, ale je placen inzerentem a je určen k propagaci produktu inzerenta. 
  • Sponzorované příspěvky na sociálních sítích.

Uspokojení

Využijte názory Vašich zákazníků ke svému růstu. Rozdělte své zdroje tak, abyste s jejich pomocí dosáhli zlepšení ve všech oblastech, kde zákazníci hodnotí Váš výkon.

  • Uživatelská zkušenost
  • Referenční marketing (Customer referral / Customer advocacy marketing). Spokojený zákazník se stává propagátorem značky, výrobku, služby…