Když tak dnes brouzdám po internetu nebo sociálních sítích, nacházím spoustu příspěvků o tom, jak je třeba přizpůsobit byznys novým podmínkám, jak je třeba přejít na online platformu, jak je třeba využít nových technologií…
Ale co firmy – nebo spíše firmičky, které na to nemají kapacitu? Nebo dostatečný rozpočet na to, aby zaplatily profesionály, kteří by se jim o online aktivity starali? Existují i firmy, které charakterem své činnosti do digitálního světa na první pohled tak úplně nepatří nebo prostě „tak trošku“ zaspaly. Přesto každá firma může mít profesionální marketing. Dobrá agentura neutrácí vaše prostředky zbytečně, a přitom vám pomůže růst.
Rozebírali jsme aktuální možnosti s naším novým klientem. Zjistili jsme, že na současnou situaci vlastně není připraven. Má sice zajímavé produkty, které by šly vcelku dobře prodávat online. Za normálních okolností by byl přechod na e-shop naprosto logickou záležitostí. Firma však nemá dostatečně připravenou a zvládnutou logistiku. Jakákoliv propagace a následné razantní zvýšení objednávek by ve velmi krátkém čase vedlo k problémům při distribuci.
Při stanovování dalšího postupu jsme se proto zaměřili hlavně na změny v rámci každodenního provozu firmy, přenastavení procesů, a hlavně zvýšení standardních aktivit. V tomto případě se jednalo o úpravu činnosti obchodních zástupců. Někteří už nějak zapomněli, že i po telefonu se dá prodávat efektivně, že existují možnosti, jak stávajícím zákazníkům rozšířit portfolio odebíraných produktů, jak nabídnout specifické produkty potenciálním novým zákazníkům… a hlavně…. ve spolupráci s marketingem udělat věci, na které za „běžného provozu“ většinou v takových menších firmách nezbývá moc času.
Zanalyzovat si prodeje i zákazníky, zhodnotit situaci v porovnání s konkurencí. Najít díry, možnosti, příležitosti, identifikovat nové zákazníky…. Sednout si a dát dohromady nápady….
Ukázalo se, že klient měl před očima spoustu možností, které se skrývaly v „obyčejné každodenní rutině“. Neviděl je. Trpěl ukázkovou provozní slepotou. Času obecně není mnoho. Náš klient se ho nyní snaží využít k tomu, aby vylepšil své stávající procesy, zvýšil v rámci možností své prodeje a zároveň se dostatečně vnitřně připravil na přechod do online světa. A ten musí přijít velmi brzy. Už na tom pracujeme.