Zastaví Semafor váš web?

  • Rubriky příspěvkuSEO
  • Příspěvek byl publikován23. 7. 2020
  • Autor příspěvku
  • Čas na čtení:4 minuty čtení

Základním požadavkem všech vlastníků webů je, aby se jejich web zobrazoval na co nejvyšších pozicích. K tomu je potřeba věnovat se jednak obsahu webu, ale také vyhovět řadě obecných a technických zásad.

Nenápadná, ale důležitá pomůcka

Pro své klienty jsme připravili SEMAFOR,

jednoduchý kontrolní seznam (checklist) pro kontrolu nastavení technického SEO, uživatelského rozhraní a celkové uživatelské přívětivosti webu. 

Ten shrnuje všechny nejdůležitější parametry, které je třeba pohlídat a zkontrolovat. Jedná se o náležitosti, které by každý správný web měl obsahovat. V této části se budeme zabývat pouze technickou stránkou optimalizace webu. Obsahové SEO je samostatná kapitola, které se budeme věnovat jindy.

Semafor

Kontrolní seznam má jednoduché tabulkové členění, které klienta provádí jednotlivými tematickými okruhy a u každé položky umožňuje barevné označení. Zelená znamená vše v pořádku. Žlutá nebo oranžová znamená že je třeba něco upravit nebo vylepšit. Červená znamená samozřejmě POZOR! Tady je něco špatně nebo úplně chybí. Čím zelenější semafor je, tím více základních požadavků Váš web splňuje. No a pokud je Váš semafor převážně červený, čeká Vás na webu ještě spousta práce.

Na co si dát pozor?

Parametrů a tematických okruhů je celá řada. Celý kontrolní seznam zabere téměř dvě strany A4.

Zmíním se proto jen o základních a nejdůležitějších prvcích

Uživatelská přívětivost je první oblastí, kterou náš semafor hodnotí. Mezi základní parametry, spadající do této kategorie, patří například tzv. síla webu, orientace a ovládací prvky, texty a netextová sdělení. Každý ze zmíněných parametrů je hodnocen zvlášť podle několika dalších kritérií.

Bezpečnost webu zahrnuje mimo jiné například základní zabezpečení webu (bezpečnostní certifikát), aplikace inovativních postupů v bezpečnosti webů a také zavedení základních principů kyberbezpečnosti.

Grafické zpracování je kategorie, u níž hodnotíme zejména webdesign jako takový (například využití flash technologie může dnes výrazně negativně ovlivnit místo a pořadí, kde se váš web ve vyhledávání zobrazí). Dalšími hodnocenými parametry jsou například kvalita použitých obrázků, technické nastavení videí, animací atd…

V neposlední řadě hodnotíme také otevřenost webu vůči veřejnosti – tzn. dostupnost veškerých kontaktů, informací k platebnímu styku, zobrazení lokací, map atd….

Zajímá vás, jestli váš web splňuje všechny potřebné parametry? Chcete vědět, jestli jedete na zelenou nebo stojíte a všichni ostatní uhánějí kolem Vás?

Připravili jsme pro vás zjednodušený kontrolní seznam ke stažení, abyste si ho mohli stáhnout jako ochutnávku. 

Zjednodušený seznam ke stažení

Máte-li zájem o kompletní SEO a UX verzi, napište si o ni. Rádi vám ji zašleme.